h Dolar 8,2364 %-0.43
h Euro 10,0327 %-0.43
h BIST100 1.441,33 %0.95
h Bitcoin 471854 %-3.53309
a İkindi Vakti 16:59
İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
X
  • MEBhaber.NET
  • Din
  • Âdetli yada lohusa bir bayan Kur’an-ı Kerim okuyabilir mi? 2021

Âdetli yada lohusa bir bayan Kur’an-ı Kerim okuyabilir mi? 2021

Âdetli veya lohusa bir kadın Kur’an-ı Kerim okuyabilir mi? 2021

Âdetli yada lohusa bir bayan Kur’an-ı Kerim okuyabilir mi? 2021 2021

Âdetli veya lohusa bir kadın Kur’an-ı Kerim okuyabilir mi? 2021

Âdetli yada lohusa bir bayan Kur’an-ı Kerim okuyabilir mi?

Hanefî, Şâfiî ve Hanbelîlere nazaran tıpkı cünüp benzer biçimde âdetli yada lohusa hanım da Kur’an okuyamaz. Bundan dolayı Hz. Peygamber “Âdetli hanım ve cünüp olan kimse Kur’an’dan hiçbir şey okuyamaz.” (Tirmizî, Tahâret, 98; İbn Mâce, Tahâret, 105) buyurmuştur. Hz. Ali de “Resûlullah’ı Kur’an okumaktan cünüplük hâli haricinde hiçbir şey alıkoymazdı.” (Ebû Dâvûd, Tahâret, 92; Nesâî, Tahâret, 175; İbn Mâce, Tahâret, 105; İbn Huzeyme, Sahîh, I, 104; Beyhakî, es-Sünenü’l-kübrâ, Tahâret, 98) demiştir. Farklı bir lafızla gelen rivâyete nazaran ise, Hz. Ali’nin “Resûlullah cünüp olmadıkça bizlere Kur’an okurdu.” (Tirmizî, Tahâret, 111) söylediği rivayet edilmiştir.
Bu umumi yaklaşımın yanında söz mevzusu üç mezhep içinde bazı detaylı içtihatlar da bulunmaktadır. Hanefî ve Şâfiîler, yakarma ve zikir kastıyla yakarma anlamı içeren ayetlerin okunabileceğini; Şâfiîler dili oynatmadan ve söyleniş etmeden Mushaf’ın yüzüne bakarak kalben yada zihnen süzülebileceğini; Hanbelîler ise Kur’an okuma kastı olmadan besmele, hamdele vb. zikirleri okuyabileceklerini söylemişlerdir (Serahsî, el-Mebsût, III, 152; İbn Kudâme, el-Muğnî, I, 199-200; Şirbînî, Muğni’l-muhtâc, I, 120-121, 172).
Mâlikî mezhebinde ise değişik iki görüş bulunmaktadır (İbnü’l-Cellâb, et-Tefrî’, I, 206; Karâfî, ez-Zehîra, I, 379). Sonraki bazı Mâlikîler, bu iki görüşten âdet halindeki kadının eğitim öğretim amacıyla Mushaf’a dokunabileceği ve Kur’an-ı Kerim’i okuyabileceği içtihadını tercih etmişlerdir (Desûkî, Hâşiye, I, 174; Ezherî, Cevâhir, I, 32).
Günümüzde Kur’an eğitim ve öğretiminin aksamadan devam edebilmesi için Mâlikî mezhebinin bu görüşüyle iş edilebilir. Bununla beraber Kur’an eğitim ve öğretiminin fazla değişik yol ve şekilleri olduğundan bu dönemlerindeki hanımefendilerin, okuyan kimselere kulak vererek ya da telefon, tablet, bilgisayar benzer biçimde cihazlardan dinleyerek kulak eğitimi almaları ve âyetleri sözcük sözcük bölerek tashîh-i hurûfa ağırlık vermeleri de uygulanabilecek bir başka yöntemdir. Bu metot, ihtilaftan kaçınmak açısından daha ihtiyatlı olabilir.

Kaynak: Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı

1 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Âdetli yada lohusa bir bayan Kur’an-ı Kerim’e dokunabilir mi? 2021

HIZLI YORUM YAP

1 0 0 0 0 0

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.