h Dolar 8,6296 %-0.26
h Euro 10,2952 %-0.26
h BIST100 1.417,93 %0.57
h Bitcoin 293043 %2.08618
a Öğle Vakti 13:11
İstanbul 24°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
X

Âdetli yada lohusa hanım camiye girebilir mi? 2021

Âdetli veya lohusa kadın camiye girebilir mi? 2021

Âdetli yada lohusa hanım camiye girebilir mi? 2021 2021

Âdetli veya lohusa kadın camiye girebilir mi? 2021

Âdetli yada lohusa hanım camiye girebilir mi?

İslam âlimlerinin büyük çoğunluğuna gore, hanımefendilerin âdet yada lohusalık hallerinde camiye girmeleri caiz değildir (Mevsılî, el-İhtiyâr, I, 73-74; Mevvâk, et-Tâc, I, 552; Şirbînî, Muğni’l-muhtâc, I, 119).
Hayız ve nifas halleri, dinimizce hükmen kirlilik sayılmakta ve ibadetlere engel kabul edilmektedir. Camiler de yakarma mekânıdır. Hz. Peygamber “Ben hayızlı ve cünüp kimsenin mescide girmesini/mescitte bulunmasını helal görmüyorum.” (Ebû Dâvûd, Taharet, 94; İbn Huzeyme, Sahih, II, 284), “Mescit, hayızlı ve cünübe helal değildir.” (İbn Mâce, Tahâra, 126) buyurmuştur.
Bazı âlimler ise gereksinim halinde mesele, camideki bir eşyayı almak için, âdetli kadının camiye girmesini yada camiden geçen yolun daha yakın olması benzer biçimde bir sebeple caminin içinden geçmesini caiz görmüşlerdir (İbn Kudâme, el-Muğnî, I, 166; Şirbînî, Muğni’l-muhtâc, I, 119). Hanefiler de gereksinim olması halinde cünüp ilgili kişinin, teyemmüm yapmak şartıyla mescitten geçebileceğini ve orada gereksinim oranında kalabileceğini caiz görmüşlerdir (Kâsânî, Bedâi’, I, 38). Bu görüşlerin dayanaklarından birisi, Hz. Peygamber’in bir defasında, âdet gününde olan Hz. Aişe’den mescide bir örtü uzatmasını istemesidir (Müslim, Hayız, 11; Ebû Dâvûd, Taharet, 105). Hanbelîlerden bir görüşe gore cünüp, âdetli yada lohusa kimseler bu durumda iken namaz abdesti almaları şartıyla mescitte bulunabilirler (Merdâvî, el-İnsaf, I, 347). Zahirîlere gore ise âdetli hanım camiye girebilir ve orada durabilir (İbn Hazm, el-Muhallâ, V, 196). İhtiyaç halinde bu görüşlerle de iş edilebilir.
Âdetli yada lohusa olan kişiler hakkında bu hükümler, duvar yada başka bir şeyle çevrilip mescid olarak inşa edilmiş ve içinde itikâfın yapılmasının sahih olduğu bölgeler için geçerlidir. Bu nedenle mescidlerin avlusu ve müştemilatında bulunup da duruma gore imama uyulabilen bölgeler mescidden değişik değerlendirilmiştir. Bu bölgeler Hanefi, Maliki ve Hanbelilerden gelen sahih görüşe gore bu mevzuda mescidin hükümlerine doğal olarak değildir (Bkz. el-Mevsûatü’l-fıkhiyye, V, 224).

Kaynak: Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Âdetli yada lohusa bir bayan Kur’an-ı Kerim okuyabilir mi? 2021

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.