h Dolar 7,4347 %0.99
h Euro 8,9671 %0.99
h BIST100 1.532,68 %0.25
a Akşam Vakti 19:04
İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
X

Estetik Ameliyatın Dini Hükmü 2021

Estetik Ameliyatın Dini Hükmü 2021

Estetik Ameliyatın Dini Hükmü 2021 2021

Estetik Ameliyatın Dini Hükmü 2021

Estetik Ameliyatın Dini Hükmü
Din İşleri Yüksek Kurulu, 28.11.2002 tarihinde Kurul Başkanı Doç. Dr. Şamil DAĞCI’nın başkanlığında toplandı. Dini Soruları Cevaplandırma Komisyonunca hazırlanan “Estetik Ameliyat” mevzusundaki rapor görüşüldü. Yapılan müzakereler sonunda:
İslâm dini, insana özel bir yer vermiş, yaratılış gayesinden başlayarak insanoğlunun, dünya hayatından ölüm ve ötesine, bireysel yaşayışından toplumsal etkinliklerine, ruh ve his aleminden gövde ve şekline kadar yaşamının her safhasıyla ilgilenmiştir. Kur’an-ı Kerim’de insanoğlunun yeryüzünde halife olmak suretiyle (Bakara 2/30) en güzel bir halde, ölçülü ve dengeli bir halde yaratıldığı (Tîn 95/4), çeşitli nimetler, imkanlar ve güzelliklerle donatıldığı (Beled 90/4,8-10; Mülk 67/23; Nahl 16/8, 12; Hac 22/65; Lokman 31/20) bildirilmiştir.
İnsanı en güzel bir halde yaratan Ulu Allah, onun makul ve mutedil ölçüler içinde süslenmesine, güzel görünmesine ve güzelliklerini korumasına izin vermiştir. Kur’an-ı Kerim’de, iyi ve güzel şeylerin helal, fena ve çirkin şeylerin ise haram olduğu bildirilmektedir (Mâide 5/4-5). Bir ayette, “De ki: ‘Allah’ın, kulları için yarattığı zîyneti ve temiz rızkı kim haram kılmış?’ De ki: ‘Bunlar, dünya hayatında mü’minler içindir. Kıyamet gününde ise yalnız onlara özgüdür. İşte bilen bir topluluk için âyetleri, ayrı ayrı açıklıyoruz.'” buyurulmaktadır (A’râf 7/32). Hz. Peygamber, güzel giyinme ile ilgili kendisine yöneltilen bir soruya “Allâh güzeldir, güzelliği sever” şeklinde yanıt vermiş (Müslim, İman, 41), kendisi de hayatında daima temiz ve tertipli olmuş, yalın ve güzel giyinmeyi, güzel koku sürünmeyi teşvik etmiştir.
Buna karşılık İslâm’da, insanoğlunun doğuştan getirmiş olduğu özellik ve şeklinin değiştirilmesi ve bu amaçla yapılacak her türlü güzel duyu ve tıbbî müdahale hoş karşılanmamış; fıtratı bozmayı hedef alan müdahaleler olarak kabul edilmiştir. Fıtratı bozmayı, yaratılışı değiştirmeyi hedef alan tutum ve müdahaleler ise, yasaklanmıştır (Nisa 4/119).
Estetik ameliyatlar umumi olarak, ya dikkat çekmek, daha güzel görünmek ya da tedavî amacına yönelik olmaktadır.
Dikkat çekmek, daha güzel görünmek amacıyla, yaratılıştan verilmiş olan özellik ve şekillerin değiştirilmesi İslâm dininde, fıtratı bozma kabul edilerek yasaklanmıştır. Nitekim Hz. Peygamber (s.a.v.), süslenmek maksadıyla vücuda dövme yapmak, dişleri yontarak seyrekleştirmek şeklinde ameliyeleri, yaratılışı değişiklik yapmak, fıtratı bozmak kapsamında değerlendirmiş ve bunu yapanları ve yaptıranları kınamıştır (Buhârî, Libâs, 83-87; Müslim, Libas, 33).
Buna karşılık vücudun herhangi bir organında, başka insanoğlu tarafınca yadırganan, insanoğlunun psikolojik olarak etkilenmesine neden olabilecek, bir anormallik yada fazlalık bulunursa, bunun ameliyatla düzeltilmesi, fıtratı bozmak değil, bir tedavi işlemidir. Tedavi amaçlı olarak meydana getirilen güzel duyu müdahalelere ise dinimizde izin verilmiştir. Nitekim Arfece adlı sahabî, bir muharebede burnu kopunca, gümüşten bir burun yaptırmış, bunun koku yapması üstüne, altından bir burun yaptırılmasına Hz. Peygamber müsaade etmiştir (Ebû Dâvûd, Hatem, 7; Tirmizî, Libâs, 31). Buna gore hastalık sebebiyle saçları dökülenler, kaza sonucu burun, kulak, göz şeklinde organlarını kaybedenler yada vücudunda doğuştan yada sonradan meydana gelen biçim bozuklukları bulunanların güzel duyu ameliyat yaptırmaları bir tür tedavi olup, fıtratı bozmak kapsamında değerlendirilemez.
Yukarıda zikredilen açıklamalar ışığında;
Estetik ameliyatın;
a) salim fıtratı bozmak kastı olmamak,
b) yapılmasında bir yarar yada yapılmamasında var bir ziyan bulunmak,
c) hile, aldatma yada karşı cinse benzeme kastı bulunmamak,
d) hukukî karışıklığa ve yanlış anlamaya yol açmamak,

kaydıyla bir tür tedavî olarak yaptırılmasında sakınca olmadığına karar verildi.

Kaynak: Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Emzikli bebeği olan bir karı tekrardan hamile olursa bebeği emzirmeye devam edebilir mi? 2021

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.