h Dolar %
h Euro %
h BIST100 1.407,76 %-0.10
a İmsak Vakti 04:47
İstanbul 12°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
X
  • MEBhaber.NET
  • Din
  • Resmi nikâh kıydıran kimse ayrıyeten dinî nikâh kıydırmalı mıdır? 2021

Resmi nikâh kıydıran kimse ayrıyeten dinî nikâh kıydırmalı mıdır? 2021

Resmi nikâh kıydıran kimse ayrıca dinî nikâh kıydırmalı mıdır? 2021

Resmi nikâh kıydıran kimse ayrıyeten dinî nikâh kıydırmalı mıdır? 2021 2021

Resmi nikâh kıydıran kimse ayrıca dinî nikâh kıydırmalı mıdır? 2021

Resmi nikâh kıydıran kimse ayrıyeten dinî nikâh kıydırmalı mıdır?

İslam’a nazaran nikâh, evlenme ehliyetine haiz ve aralarında evlenmelerine dinî açıdan bir engel bulunmayan hanım ile adamın (yada vekillerinin) şahitler huzurunda “seni nikâhladım, seninle nikâhlandım, seni eş olarak kabul ettim, seninle evlendim.” şeklinde yoruma ve inkara olanak vermeyecek sözlerle, birbirleriyle evlenmeleri mevzusunda karşılıklı rızalarını ifade etmelerinden (îcap ve kabul) ibarettir (İbn Nüceym, el-Bahr, III, 82-83). Bu nikâh akdinin saklı değil, evlenecek olanların kendi aileleri ve yakın çevrelerinin bilgisi dâhilinde icra edilmesi gerekir. Tüm şartların yerine getirilmesi neticesinde icra edilen bu şekildeki bir resmi nikâh, dinen de muteberdir. Nikâh dairelerinde kıyılan resmi nikâhlarda nikâh memurunun “evlenmeyi kabul ediyor musun?” şeklindeki sözün tarafların “evet” yada “kabul ediyorum” şeklinde verdikleri cevaplar bu akdin dinen geçersiz olmasını gerektirmez. Şu sebeple meydana getirilen nikâh akdinin kati olduğu hem resmi tescille hem de ortam karinesi ile sabittir.
Evlenecek kişiler resmi nikâhtan sonrasında, isterlerse evlerinde yada münasip bir yerde istedikleri kişilere Kur’an-ı Kerim’den bir bölüm okutup yakarma ettirip nikâh kıydırabilirler. Kurulan yuvanın mutluluklar getirmesi, salih ve sıhhatli nesillere vesile olması için yakarma edilmesi elbet iyidir. Bu bununla birlikte örfümüze de uygundur. Ancak günümüzde resmi nikâh olmadan dinî nikâh yapılması kadının ve evlatların haklarının korunması açısından uygun değildir. Nitekim Osmanlı Aile Hukuku kararnamesinde de şehrin kadısına kayıt yaptırılması koşul koşulmuş ve nikâhın tescili üstünde ısrarla durulmuştur.

Kaynak: Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Nikâhın tescili koşul mıdır? 2021

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.