h Dolar 8,5741 %0.12
h Euro 10,1377 %0.12
h BIST100 1.364,89 %0.39
h Bitcoin 339507 %4.74578
a Yatsı Vakti 02:00
İstanbul 30°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
X
  • MEBhaber.NET
  • Din
  • Sesli olarak okunan Kur’an-ı Kerim’i dinlemek mecburi mudur; bu şekilde bir durumda namaz kılınabilir mi? 2021

Sesli olarak okunan Kur’an-ı Kerim’i dinlemek mecburi mudur; bu şekilde bir durumda namaz kılınabilir mi? 2021

Sesli olarak okunan Kur’an-ı Kerim’i dinlemek zorunlu mudur; böyle bir durumda namaz kılınabilir mi? 2021

Sesli olarak okunan Kur’an-ı Kerim’i dinlemek mecburi mudur; bu şekilde bir durumda namaz kılınabilir mi? 2021 2021

Sesli olarak okunan Kur’an-ı Kerim’i dinlemek zorunlu mudur; böyle bir durumda namaz kılınabilir mi? 2021

Sesli olarak okunan Kur’an-ı Kerim’i dinlemek mecburi mudur; bu şekilde bir durumda namaz kılınabilir mi?

Kur’an okunduğu vakit müslümanın onu dinlemesi gerekir. Şu sebeple “Kur’an okunduğu vakit ona kulak verip kulak verin ve susun ki size acıma edilsin.” (A’râf, 7/204) buyrulmaktadır.
Kur’an-ı Kerim okunurken müslümanların konuşmayı bırakıp onu dinlemeleri istenmekle beraber bunun farz olup olmadığı, farz olması durumunda da bu hükmün mutlak olup olmadığı mevzusunda değişik görüşler ileri sürülmüştür. Bazı âlimlerin görüşüne gore Kur’an okunduğunda onu dinlemek her vakit farzdır. Bazılarına gore yukarıdaki âyet, farziyet değil tavsiye (nedb) anlamı taşımaktadır. Bazı âlimlere gore ise âyet, yalnız namazda okunan Kur’an’ı dinlemekle ilgilidir; namaz haricinde Kur’an okunurken onu dinlemek ise müstehaptır (Ebussuûd, İrşâd, II, 459).
Hanefî mezhebinde ise namaz haricinde Kur’an okunurken onu dinlemenin hükmü ile ilgili iki görüş vardır. Birine gore bu dinleme farz-ı ayn, diğerine gore ise farz-ı kifâyedir. Farz-ı kifâye bulunduğunu söyleyenlere gore, Kur’an okunan yerde onu dinleyen birileri var ise öbürlerinden mesuliyet düşer. Ayrıca mezhepteki her iki görüşe gore de, Kur’an okunurken, bir mazeret sebebiyle onu dinleyemeyenler görevli olmazlar. Bilhassa, çarşı ve işyeri şeklinde mekânlarda insanoğlu kendi işleriyle uğraşırken birileri onların yanında Kur’an okuyorsa, dinlemeyenlerin değil, okuyanın günahkâr olacağı ifade edilmiştir (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, II, 268).
Buna gore, başkalarının dinlemesine engel olmadan camide sesli olarak Kur’an okunurken bir kenarda namaz kılmakta sakınca yoktur.

Kaynak: Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Çevirgel/döngel duası diye bir yakarma var mıdır? 2021

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.